HTC a feltörekvő mobil gyártó

Közzétéve: 2011.07.19.

Érdekességek
KI-KICSODA az informatikában
Legendás IT cégek
A Bell Telephone Laboratories történeteA Commodore legendájaA Creative Labs (Sound Blaster) történeteA Google történelemA Kingston történeteA NetscapeA SiemensA YahooAlcatelAz ACERAz AdobeAz AMD (Advanced Micro Devices) történeteAz EpsonAz IBM történeteAz INTELAz LGAz SAP érdekességeiCisco SystemsHTC a feltörekvő mobil gyártóKibataro Oki, és az OKI vállalatLenovoLexmarkMotorolaPhilipsSamsungSkypeSony - EricssonTulip ComputersWestern Digital
Protokoll mindenkinek
HTC a feltörekvő mobil gyártó

„Quietly brilliant: szerény módon cselekedni nagyszerű dolgokat” ez a HTC filozófiája. 1997-ben, a cég alapításakor egy másik híres vállalat is alakult, a Google. Azért éppen ők jutottak eszembe, mert a cégalapításhoz szükséges pénz, és ötlet fordított sorrendben állt rendelkezésre a két szervezetnél. A Google alapítói egyetemistaként találták ki a hatékony keresés algoritmusát, és ezzel az ötlettel házaltak az alapításhoz szükséges pénzért. A HTC alapítója, Cher Mi Wang, Tajvan leggazdagabb emberének lányaként alapította meg a High Tech Computer Corporation-t, HT Cho, és Peter Chou-val közösen.

Nehéz kezdet:

A pénz rögtön megvolt, de a nagy ötlet hiányzott. Pontosabban az ötlet az volt, hogy a telefont személyi asszisztensként is lehessen használni, de ezzel nem értek el sikereket. A pénz gyorsan fogyott, és úgy nézett ki, hogy le kell húzniuk a rolót. Wang kitartása és pénze kellett ahhoz, hogy a cég újjászülessen. Ő nem kevés befektetéssel mérnöki és dizájn részleget hozott létre a HTC-n belül, és elhatározta, hogy más, nagyobb cégek szerződéses gyártója lesz. Az első siker a Compaq, és a HP által rendelt laptop volt 2000-ben. Kevesen tudják, hogy az első tenyérnyi színes, érintőképernyős PC-t is ők készítették el, és ők vezérelték először pocket PC-jüket Windows operációs rendszerrel.

A vállalat már talpra állt, de a szárnyalás 2002-től indult.

Ekkor jelentek meg az első vezeték nélküli Microsoft Pocket PC-vel, és az első Microsoft operációs rendszerű mobiltelefonnal. Erre már a nagy telefonszolgáltatók is fölfigyeltek, mint a T-Mobil, az AT & T, Vodafone, O2 és az Orange. A következő időben a média mintha nem is tudott volna a HTC-ről. Amíg négy évvel később meg nem jelenik saját eszközeivel, semmi hír nem született róla. Pedig a cég nagyon is fejlődött! A nagy beszállítók egymás után igényelték a HTC termékeit, mint a Qtek, a Dopod, a Dell, a Fujitsu-Siemens, HP, i-mate és a Sharp. Új termékekből sem volt hiány: az első Microsoft Smart Music Phone (2004), nagyméretű 2.8 hüvelykes TFT LCD érintőképernyő, az első Microsoft 3G telefon (2005), Az első Microsoft Windows Mobile 5.0 platformon futó telefon (2005). 2005-ben a cég növekedése elérte a 102%-ot, ezzel bekerült a Business week leggyorsabban növekvő technológiai vállalati listájára!

2006. június, az első HTC termék.

A HTC 2006-ban egy új, nagyteljesítményű eszközt jelentetett meg, ami formai áttörést jelentett: ez a HTC Advantage. A HTC Advantage a világ leghatékonyabb irodája volt, 5 hüvelykes képernyővel, és teljes kiosztású, csatlakoztatható QWERTY billentyűzettel. Ezt 2007 elején a HTC Shift (balra) bemutatása követte. Ez a készülék már a Windows Vistára épült, és 7 hüvelykes, csillogó érintőképernyővel, valamint 40 gigabájtos merevlemezzel rendelkezett. Nehéz eldönteni, hogy ezek milyen eszközök voltak: nagy PDA-k, vagy ultrakönnyű laptopok? Mindenesetre igen népszerűek lettek.

Ugyanekkor jent meg a Touch, a TouchFLO kezelő felülettel, amely forradalmian leegyszerűsítette az érintő képernyő kezelését.

A HTC stratégiai partnerei az Intel, a Texas Instruments és a Qualcomm szállították a kiváló processzorokat, memóriákat, és más egységeket. A HTC egyéniségét adó programokat, és dizájnt a mérnöki gárda szolgáltatta, melynek részaránya a cégben 25%.

Az okostelefonok felfutása.

2008 óta szakít ki egyre nagyobb szeletet a HTC az okostelefonok piacából. Ekkor hozták ki a világon először a Google Androidjával működő okostelefont, a HTC Dream-et. Ezzel ki is alakult a máig érvényes termékpaletta: mikroszámítógépek, 3.5G HSDPA- és GPS-képes PDA kézi számítógépek, és az okostelefonok.

A rengeteg azóta megjelent termék közül nem is tudom, mit kellene kiemelni. A 2008-as HTC Touch HD legyen az egyik, a 2009-es Hero legyen a második, a 2010-es Legend legyen a harmadik, és a 2011-es Sensation legyen a negyedik. Így lesz látható a fejlesztő csapat óriási munkája.

A HTC Touch HD (jobbra) mérete 115 x 62,8 x 12 mm, a súlya 146,4 gramm. A 3,8 colos érintőképernyő maximális felbontása 480 x 800 képpont és egyszerre legfeljebb 65536 szín megjelenítésére képes. Lelke egy 528 MHz órajelű Qualcomm MSM7201a processzor. Ezt egy GPS-vevő, egy IEEE 802.11b/g szabványú WLAN-adapter, a fotók és videók készítésére egyaránt alkalmas, autofókuszos 5 megapixeles kamera és egy második, videotelefonálásra használható VGA-kamera egészíti ki. Az integrált 288 megabájt memória és 512 megabájt flash memória további MicroSD kártyákkal bővíthető. A készülék operációs rendszere a Windows Mobile 6 Professional verziója. A telepített szoftverek között megtalálható e-mail kliens, RSS-olvasó, a Word, az Excel, a PowerPoint, az Internet Explorer és a Windows Media Player mobil változatai, valamint egy, a címjegyzékek rendszerezésére, az időpont- és a feladategyeztetésekre egyaránt használható személyi asszisztens program. A HTC ExtUSB nevű megoldás kombinálja az USB-portot és a fejhallgató csatlakoztatására szolgáló szabványos 3,5 mm-es Jack dugót. A Touch HD igazi érdekessége azonban a TouchFlo 3D kezelői felület, ami lehetővé teszi, hogy bárki az ujjainak egyetlen mozdulatával irányíthassa az eszközt, válthasson, mondjuk a fotók megjelenítése, elküldése és a honlapok behívása között. Az okostelefon egyaránt alkalmazható a 850, a 900, az 1800 és az 1900 Mhz-es GSM-hálózatokban, illetve támogatja a GPRS, az EDGE, a Bluetooth 2.0, a HSDPA és az UMTS technológiákat. UMTS üzemmódban a beszélgetési idő gyári adat szerint legfeljebb 6,5 óra, GSM üzemmódban pedig maximum 5 óra lehet.

A HTC Heroban (balra) a Sense technológia (ez egy alkalmazás) révén minden eddiginél egyszerűbbé és természetesebbé válik a telefon működése. Elsőként az iparágban a fehér HTC Hero teflonborítású, aminek eredménye a tartós, lágy tapintású felület. A készüléket 3,2 hüvelykes HVGA képernyőjével webes, multimédiás és egyéb tartalmak "fogyasztására" alakították ki. Van benne GPS, digitális iránytű, gyorsulásmérő, 3,5 mm-es sztereó jack bemenet, 5 megapixeles, autofókuszos kamera és MicroSD-kártyával bővíthető memória. A HTC Hero keresőgombja az összefüggésekre koncentráló lehetőségeket kínál. Keresni lehet vele a Twitteren, a telefonkönyvben a kapcsolatok között, a postaládában a levelek között, vagy a Hero bármely más alkalmazásában. A HTC az egyén köré építi a mobilélményt. A Sense három alapelvet követ: önmagadra szabva; akikről mindent tudni akarsz; élvezd a meglepetéseinket. Az „Önmagadra szabva” azt jelenti, hogy egy pillanat alatt átlátható widgetek kerüljenek a kezdőképernyőre, amelyek olyan tartalmakat jelenítenek meg, mint a Twitter bejegyzések vagy az időjárás. Mások az üzlethez kapcsolódó információkhoz akarnak gyors hozzáférést: a levelekhez, a naptárhoz vagy a világórához. A HTC újdonsága az "alkalmak" elnevezésű új profil beállítási lehetőség: segítségével testreszabott tartalomprofilok hozhatók létre. Akikről mindent tudni akarsz: manapság az életünkben szereplőkkel a kapcsolattartás azt jelenti, hogy egyszerre számos kommunikációs csatornát és alkalmazást kezelünk: telefonhívásokat, e-maileket, sms-eket, képeket, állapotfrissítéseket stb. A HTC Sense új megközelítést képvisel azáltal, hogy ezeket a kommunikációs csatornákat integrálja egyetlen nézetben, melynek segítségével még közelebb maradhatunk a számunkra fontos emberekhez. A HTC Sense segítségével barátaink Facebook-fotói és állapotfrissítései a Flickr fotóival együtt szerepelnek az SMS-eik, e-mailjeik és híváslistájuk mellett, egyetlen nézetben. Élvezd a meglepetéseinket: életünk számos élményét megtapasztalni kell, nem megmagyarázni. Éppen ezért a HTC Sense újszerű élmények széles tárházát kínálja a telefonon, abból a célból, hogy pillanatnyi örömet szerezzen. Lehet ez egy olyan alapvető dolog, mint a bejövő hívás némítása egyszerűen, a telefon kijelzőjének föld felé fordításával, vagy egy olyan vizuális többlet, mint az ablaktörlő, ami az esőt jelképezi az időjárás-előrejelzésben.

A 2009-es évhez mindenképpen hozzá tartozik, hogy a HTC a Los Angelesben működő Deutsch LA Inc. reklámügynökséggel együttműködve hozta létre a YOU kampányt, amely integrált médiacsatornákon – televízión, nyomtatott anyagokon, kültéri hirdetéseken és online tartalmakon – keresztül jut el az ügyfelekig. Ennek része volt a cikk mottója is. Tulajdonképpen az a fő közölnivalója, hogy a HTC figyelmének középpontjában nem a termékek, hanem a felhasználó áll, és a termékek az ő igényei szerint születnek. A kampányhoz tartozott, hogy a cég vezetői világszerte előadásokat is tartottak, ami tovább emelte jelenlétüket a médiákban.

A HTC Legend (lent) esetében a HTC fogta a Google Android operációs rendszerét, és ötvözte saját fejlesztésű Sense felhasználói kezelőfelületével. A szoftvereket végül összetársította egy megfelelő hardverrel, és megszületett az iPhone kihívója. A 126 gramm súlyú és 56,3 x 112 x 11,5 mm méretű Legend lelke egy 600 MHz órajelű Qualcomm processzor volt. Ezt egészítette ki a 3,2 colos AMOLED-kijelző, amelynek a maximális felbontása 320 x 480 képpont és amely verőfényes napsütésben is kitűnően olvasható. Beépített kamerája öt megapixeles. A készülék igazi kuriózuma az alsó részébe beépített miniatűr optikai egér. Az egér mellett elhelyezett LED automatikusan kigyullad, ha a felhasználó valamilyen új üzenetet (e-mailt, SMS-t, MMS-t stb.) kapott. Az összképet a 3,5 mm-es jackdugó, a Micro USB-csatlakozó, a beépített hangszórók, az úgynevezett közelségi és a környezetet megvilágító szenzor, valamint az FM-rádió, a WLAN-modul és az integrált GPS-modul tették teljessé. A készülékbe összesen 512 megabájt ROM-ot és 384 megabájt RAM-ot integráltak, ezen kívül a tárolókapacitás MicroSD memóriakártyák segítségével bővíthető. Az operációs rendszer a Google Android 2.1-es verziója lett, ezt egészítette ki a HTC a Sense kezelőfelülettel, amelyen a felhasználók különböző widgeteket és gyakran használt programokat helyezhetnek el. A Legend böngészője egy egyszerű dupla kattintás után képes automatikusan újraformázni és felnagyítani a megjelenített szövegeket, ami nagymértékben növeli az olvashatóságot. A másolás/megosztás/utánanézés funkció segítségével könnyen kivághatók és beilleszthetők a különböző szövegekbe, fórumokba, e-mailekbe, SMS-ekbe akár teljes mondatok és bekezdések is. A Legend alapból tartalmazza a Friendsstream nevű Facebook- és Twitter-widgetet, így a felhasználók könnyedén átláthatják a két portálról érkező üzeneteiket. Az iPhone-nal ellentétben tartalmazza a flashvideók megjelenítésének és a Microsoft Exchange rendszerének a támogatását. Emellett könnyedén megvalósítható a kapcsolatok adatainak szinkronizálása.

Nem véletlen, hogy az Apple szabadalomsértéssel vádolta meg a tajvani gyártót. Ennek részleteibe nemigen lehet belelátni, de a háború kiterjedhet, mivel a támadás célpontja a Google is.

A Sensation (balra) pontos mérete 126,1 x 65,4 x 11,3 mm, súlya 148 gramm, ehhez pedig alumínium burkolat, Android 2.3 Gingerbread, valamint a Sense felhasználói kezelőfelület társul, egyénire szabható aktív lockscreennel, valamint élesebb grafikával és új widgetekkel. A hardveres specifikáció listáján 4,3 qHD SLCD-kijelző (540 x 960 pixel felbontással) szerepel, 1,2 GHz-es ikermagos Qualcomm MSM 8260 processzorral, 768 MB memóriával, 8 megapixeles hátoldali kamerával (1080p videó rögzítéssel), elülső VGA-kamerával, microSD-csatlakozóval, GPS, G-szenzor, digitális iránytű, valamint 802.11 b/g/n WiFi, Bluetooth 3.0, microUSB, illetve egy 1520 mAh-ás akkumulátor társaságában.

2011 nagy híre, hogy a HTC megelőzte a mobiltelefon-gyártó szektor "nagy öregét", a Nokiát. Piaci értéke elérte a 33,8 milliárd dollárt, 200 milliót verve rá a finn cégre. Az előállított készülékek száma alapján még mindig a Nokia a világ első mobilgyártója: tavaly 28,9 százalékot mondhatott magáénak a globális piacból. Az okostelefonok térhódítását késve érzékelő finn vállalat piaci értéke azonban ez év eleje óta így is ötödével csökkent, míg a HTC-é harmadával nőtt.

A HTC a feltörekvő mobilgyártó, írtam a címben. A cikkből kiderült, hogy ez maradéktalanul így igaz. Amit talán még egyszer érdemes kiemelni, hogy mindez a mérnöki gárda kiépítésével kezdődött, mindig a legújabb fejlesztések átvételével folytatódott, majd az egyéni karakter kialakítása következett dizájnban, és szoftveres szinten, és mindeközben a felhasználók igényei voltak a középpontban.

Nincs semmi titok: Így kell csinálni!

Vissza a listára