Protokoll mindenkinek

Ismerje meg érdekes cikkeinket!

Görög Ibolya írásai.
A mobiltelefon használata

A mobiltelefon használata

2007.06.24.

A mobil telefon használatára, általában a telefonálásra sok és apróságnak tűnő viselkedési norma vonatkozik. A telefonálás külön húsz-harminc oldalas rész is lehetne cikkünkben, de nézzük a legfontosabbakat: Legkésőbb a harmadik csöngésre fel kell venni a telefont. Aki felemeli a kagylót, azonosító elemet mondjon bele, ne a „hallllóóó”-t, tehát...

Tovább olvasom

Az ajándékozásról

Az ajándékozásról

2006.12.15.

Év végén elterjedt szokás, hogy a cégek ajándékokat küldenek partnereiknek... Csak azért, mert mi kaptunk ajándékot, nem kell viszontajándékot küldeni, de megköszönni kötelező. Az ajándék értékére a mérték és a jó ízlés legyen hatással. A világon csak az USA-ban van un. lobby-törvény, amelyik előírja, hogy a 250 dollárnál nagyobb értéket állami...

Tovább olvasom

Az elegáns direkt-marketing

Az elegáns direkt-marketing

2007.06.24.

Az ügyfél „becserkészésére” külön iparágak alakultak, a piacgazdaság nyilván arról híres, hogy mindent bármi áron eladni mindenkinek. Az elegáns „direkt marketing” alapvető vonása, hogy névre szól. Ha olyan levelet kapok, hogy „Tisztelt Asszonyom/Uram!” – így, per-jellel – már dobom is ki, el sem olvasom. Fel kell kelteni a lehetséges vásárló...

Tovább olvasom

Közreműködők

Közreműködők

2007.06.24.

A rendezvényeken közreműködők nem vendégek. Nagyon sokszor hiba, ha kezdő hostess, kezdő rendezvényes, pláne hölgy, úgy gondolja, hogy ha a vendégeknek szmoking és hosszú alkalmi ruha az előírás, ő is felveheti a tűzpiros hosszú, feszes, vállpánt nélküli ruháját. Nem. A rendezvényen dolgozók „mínusz egy”-be kell, hogy öltözködjenek. Tehát ha a...

Tovább olvasom

Nem-et tudni kell mondani

Nem-et tudni kell mondani

2007.06.24.

Nem csak üzleti, de magánéletünkben is a legcélszerűbb, hogy ha nemet kell mondanunk, mondjunk nemet. A probléma elodázása nem vezet jóra. Természetesen nem szabad agresszívnek lennünk, de egy „sajnálom, nem” kifejezés már megfelelő.Soha nem szabad azt a megoldást választani, hogy a felkérésre igent mondunk – bár tudjuk, hogy nem tesszük meg – és...

Tovább olvasom

Névjegykártyák

Névjegykártyák

2007.06.24.

Mind a magán-, mind a hivatalos névjegykártya pontosabbá teszi a verbális kommunikációnkat, kizárja a téveszthetőséget. Bemutatkozáskor az alárendelt adja át névjegyét, ezt a fölérendeltnek illik viszonoznia. Nálunk az átvett névjegykártyát megnézzük, esetleg reagálhatunk is rá. (Az USA-ban szinte szégyenlősen teszik el egy gyors mozdulattal,...

Tovább olvasom

Öltözködés a munkahelyen

Öltözködés a munkahelyen

2007.06.24.

Az öltözködésnél nagyon egyszerű a tanácsom: azt kell felvenni, amit el akarunk hitetni magunkról. A „tanult ember” a győztes az európai kommunikációban, tehát nem a dögös, nem a macsós, nem a sportos. A „tanult ember, aki férfiből van” műfaj legfontosabb kelléke az ing és nyakkendő. A nyakkendő alatt mindig legyen begombolva az ing. Nem kötelező...

Tovább olvasom

Reklamációk

Reklamációk

2007.06.24.

Természetesen az ügyfélnek nincs mindig igaza. De néha igaza van. Aki vállalja, hogy ügyfélszolgálati munkát lát el, tudnia kell, hogy a lehető legnehezebb munkakört választotta. Ugyanis az ügyintéző nem lehet feszült, nem emelheti fel soha a hangját, nem lehet verbálisan negatív és elutasító. Nagyon sok technika van azért annak kezelésére, hogyan...

Tovább olvasom

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

2007.07.31.

Az ügyfélszolgálat az igazi „frontvonal”, itt találkozik szembe az ügyfél a céggel. Ha kételkedik a cég hitelességében – feltehetően másik szolgáltatót, intézményt keres. A cég jól felfogott érdeke, hogy az ügyfélszolgálati helyiség, mint kirakat, tükrözze az ügyfél-centrikusságot, a hozzáértést, a korrektséget. Javaslom, hogy akár külön etikai...

Tovább olvasom