Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Az ügyfélszolgálat az igazi „frontvonal”, itt találkozik szembe az ügyfél a céggel. Ha kételkedik a cég hitelességében – feltehetően másik szolgáltatót, intézményt keres. A cég jól felfogott érdeke, hogy az ügyfélszolgálati helyiség, mint kirakat, tükrözze az ügyfél-centrikusságot, a hozzáértést, a ...

Bővebben
Közreműködők

Közreműködők

A rendezvényeken közreműködők nem vendégek. Nagyon sokszor hiba, ha kezdő hostess, kezdő rendezvényes, pláne hölgy, úgy gondolja, hogy ha a vendégeknek szmoking és hosszú alkalmi ruha az előírás, ő is felveheti a tűzpiros hosszú, feszes, vállpánt nélküli ruháját. Nem. ...

Bővebben
A mobiltelefon használata

A mobiltelefon használata

A mobil telefon használatára, általában a telefonálásra  sok és apróságnak tűnő viselkedési norma vonatkozik. A telefonálás külön húsz-harminc oldalas rész is lehetne cikkünkben, de nézzük a legfontosabbakat: Legkésőbb a harmadik csöngésre fel kell venni a telefont. Aki felemeli a kagylót, ...

Bővebben
Az elegáns direkt-marketing

Az elegáns direkt-marketing

Az ügyfél „becserkészésére” külön iparágak alakultak, a piacgazdaság nyilván arról híres, hogy mindent bármi áron eladni mindenkinek. Az elegáns „direkt marketing” alapvető vonása, hogy névre szól. Ha olyan levelet kapok, hogy „Tisztelt Asszonyom/Uram!” – így, per-jellel – már dobom is ...

Bővebben
Öltözködés a munkahelyen

Öltözködés a munkahelyen

Az öltözködésnél nagyon egyszerű a tanácsom: azt kell felvenni, amit el akarunk hitetni magunkról. A „tanult ember” a győztes az európai kommunikációban, tehát nem a dögös, nem a macsós, nem a sportos. A „tanult ember, aki férfiből van” műfaj legfontosabb ...

Bővebben
Nem-et tudni kell mondani

Nem-et tudni kell mondani

Nem csak üzleti, de magánéletünkben is a legcélszerűbb, hogy ha nemet kell mondanunk, mondjunk nemet. A probléma elodázása nem vezet jóra. Természetesen nem szabad agresszívnek lennünk, de egy „sajnálom, nem” kifejezés már megfelelő.Soha nem szabad azt a megoldást választani, hogy ...

Bővebben
Névjegykártyák

Névjegykártyák

Mind a magán-, mind a hivatalos névjegykártya pontosabbá teszi a verbális kommunikációnkat, kizárja a téveszthetőséget. Bemutatkozáskor az alárendelt adja át névjegyét, ezt a fölérendeltnek illik viszonoznia. Nálunk az átvett névjegykártyát megnézzük, esetleg reagálhatunk is rá. (Az USA-ban szinte szégyenlősen ...

Bővebben