Közzétéve: 2007.06.24.
Az ügyfél „becserkészésére” külön iparágak alakultak, a piacgazdaság nyilván arról híres, hogy mindent bármi áron eladni mindenkinek.
Az elegáns „direkt marketing” alapvető vonása, hogy névre szól. Ha olyan levelet kapok, hogy „Tisztelt Asszonyom/Uram!” – így, per-jellel – már dobom is ki, el sem olvasom. Fel kell kelteni a lehetséges vásárló figyelmét, ez természetes, de csak a jó ízlés határain belül.
A túl „csicsás” dizájn taszítja a legtöbb embert. Az elegancia mindenkire hat.
Ha telefonon keresik meg a leendő ügyfelet, akkor célszerű egy percet áldozni arra, hogy megimerkedjünk. Természetesen a hívó fél mutatkozik be, de utána – nagyon pozitív hangsúlyozással – kicsit beszéltesse a leendő vásárlót, ügyfelet.
Ha az elutasítás egyértelmű, ne erőltesse.