Lexmark

Közzétéve: 2009.06.30.

Érdekességek
KI-KICSODA az informatikában
Legendás IT cégek
A Bell Telephone Laboratories történeteA Commodore legendájaA Creative Labs (Sound Blaster) történeteA Google történelemA Kingston történeteA NetscapeA SiemensA YahooAlcatelAz ACERAz AdobeAz AMD (Advanced Micro Devices) történeteAz EpsonAz IBM történeteAz INTELAz LGAz SAP érdekességeiCisco SystemsHTC a feltörekvő mobil gyártóKibataro Oki, és az OKI vállalatLenovoLexmarkMotorolaPhilipsSamsungSkypeSony - EricssonTulip ComputersWestern Digital
Protokoll mindenkinek
Lexmark

„A Lexmark elkötelezte magát amellett, hogy világméretű közösségünk társadalmilag felelős vállalataként cselekedjen. Ez azt jelenti, hogy teljes mértékben betartjuk azoknak az országoknak a törvényeit, egyéb jogszabályait és előírásait, amelyekben tevékenykedünk.

A Lexmark emellett a fenntartható fejlődés alapelvével összhangban továbbra is folyamatosan ellenőrzi üzleti folyamatainak megfelelőségét, hogy a következő generációk lehetőségeinek veszélyeztetése nélkül lehessen fenntartani a világ gazdasági, környezeti és társadalmi igényei közötti egyensúlyt.

Szeretnénk, ha a Lexmark név saját szervezetünkben és partnereink számára is összefonódna az emberi jogok tiszteletével, a biztonságos munkakörülményekkel és a környezetbarát üzleti tevékenységgel.”

„A Lexmark az ISO-kapacitásértékeket a jövőben megjelenő termékeire vonatkozóan fogja közzétenni.”

A tökéletes vállalat: a Lexmark

Pontosan így van, ahogy a címben szerepel. Akármilyen csatornán szereztem információt a cégről, mindenhol azt olvastam, hogy kínosan ügyelnek a jó hírnévre, és a tökéletességre minden téren. Ez nem véletlen. Úgy is mondhatnám, hogy veleszületett tulajdonság. Induljunk el tehát a vállalat születésétől.Az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején az IBM gazdálkodásában egyre nagyobb zavarok támadtak. 1993-ra a vállalat éves nettó vesztesége már elérte a nyolcmilliárd dolláros rekordösszeget. Ebben az időben, 1991–ben döntöttek úgy, hogy megválnak a nyomtató üzletágtól. Amellett, hogy a bevétel kicsit csökkenthette a veszteséget, az éles árverseny miatt ebben az üzletágban amúgy sem volt túl nagy a nyereség. Az újonnan alakult Lexmarknak tehát rögtön a kezdeteknél tökéletesnek kellett lennie, hogy el ne tapossák a versenytársak. Ez a magyarázat, és csak csodálni lehet, hogy az éles versenyben ez a cég a mai napig a világ egyik legnagyobb nyomtatógyártója tudott maradni.A Lexmark tagja a Fortune 500-nak, vagyis a világ 500 legnagyobb vállalata között tartják számon, és megtalálható a világ legkedveltebb vállalatainak (Most Admired Companies) listáján is. A nagyon intenzív kutatási-fejlesztési tevékenység eredményeként a Lexmark rengeteg szabadalommal rendelkezik, és számos olyan technológiai újítás lelhető fel az iparágban, amelyet a Lexmark jelentett be elsőként a piacon (4800 x 1200 dpi felbontás, Linux meghajtó tintasugaras nyomtatókhoz, nyomtatóba épített web szerver, valós idejű hálózat-felügyelet, stb.). Az így elért technológiai és műszaki eredményeket a szakma is folyamatosan elismeri. A Lexmark közel ezer iparági díjjal rendelkezik, és a gazdasági sajtó is rendszeresen elismeréssel nyilatkozik a vállalat eredményeiről.A vállalat központja (a képen) a Kentucky állambeli Lexingtonban található az Egyesült Államokban, de maga a cég már az induláskor nemzetközi volt. A kék óriás nyomtató üzletága is óriási volt. Talán meglepő, de a még nem is teljesen független cégnek már az alapításkor volt magyarországi forgalmazója, a LeX SERVICE Kft.

A főbb állomások:

Az alapításkor főként a vállalati szektorra koncentráltak, és azonnal saját egyedülálló technika kifejlesztésébe kezdtek. Ez később nagyon fontossá vált, mert így függetleníteni tudták magukat más cégek technológiai fejlesztési lehetőségeitől és eredményeitől, valamint azok konjunkturális helyzetétől, s így megbízhatóbb partnerek tudtak lenni.

1994-re az IBM bábáskodása teljesen megszűnt. Ebben az évben 1 millió berendezést értékesítettek.

1995 óta a new yorki tőzsdén (NYSE) forognak a cég papírjai. Ettől az évtől kezdve nyitott a Lexmark az otthoni fogyasztók felé, főként a tintasugaras nyomtatók fejlesztésével.

A kilencvenes évek vége folyamatos bővülést hozott, és a sok fejlesztésre fordított erőfeszítés kezdte meghozni gyümölcsét.

Az új évezred bővelkedett eseményekben, melyekből kirajzolódik a kíméletlen verseny is.

2000:

Az Axis Communications és a Lexmark International a Bluetooth Fejlesztői Konferencia keretében a Toshiba cég standján bemutatta saját vezeték nélküli nyomtatási technológiáját. Ez a technológia csak 2007-ben lesz igazán a nagyközönségé, de fontos kiemelni, hogy a Lexmark volt az első.

2001:

A HP egyesül a Compaq-kal, emiatt a fogyasztói piacra szánt, a Compaq védjegyével ellátott konfigurációkat a jövőben nem Lexmarktól származó nyomtatókkal szállítják majd. Érthetően nem akart a HP házon belüli konkurenciát.

A cég CEEMARK Hungary Kft. néven vegyesvállalati formában irodát nyitott Budapesten.

2002:

A Dell és a Lexmark megállapodtak, hogy a Dell a HP nyomtatók helyett a Lexmark printereket részesíti előnyben. A megállapodás szerint a Lexmark külön nyomtatóvonalat hoz létre a Dell számára, amelyet a társaság a szükséges kiegészítőkkel, mint például tintapatronok és festékkazetták is kibővít. Az új termékek kivétel nélkül a Dell közvetlen értékesítési stratégiájával kerülnek forgalomba.A vállalat stratégiájában újra megcélozza a nagyvállalati piacot, megpróbálva nagyobb részesedést szerezni benne.

2003:

Az új divat a multifunkciós eszközöké. A készülékek a nyomtatás mellett használhatók fénymásolásra, szkennelésre és faxolásra - mindezt színesben. Az ár is elfogadható: 34000 Ft.2004:Aki vásárolt már nyomtatót, az tudja, hogy nem a nyomtató megvásárlása az, ami magát a nyomtatást drágává teszi, hanem a festék ill. toner állandó cseréje. A költségek csökkentésének egyik módja, hogy egy harmadik féltől, tehát nem a printer gyártójától vesszük meg a kellékeket. A Lexmark számos lézernyomtatóját (T520, T620 és T630) olyan technológiával látta el, amely érzékelte, hogy a toner a Lexmark-tól származik-e vagy sem. Amennyiben nem, a printer nem működött. Egy Static Control Components nevű cég pert indított a Lexmark ellen azért, hogy más is forgalmazhasson tonereket a Lexmark berendezéseihez. Nyertek.Ugyanebben az évben a Lexmark önkéntes, személyes adatok nélküli adatszolgáltatásra kérte vásárlóit, hogy statisztikát készíthessen a fogyasztásokról. Ennek kapcsán Lexmarkos kémprogram híre terjedt el, amit a cég természetesen azonnal visszautasított.

2005:

A Lexmark új támadásba lendült a vállalati piacon. Az erős 625 MHz-es processzor és 256 MB-os alapmemória segítségével a Lexmark W840 percenként akár 50 A4-es oldalt volt képes nyomtatni – az első oldalt pedig kevesebb, mint 7 másodpercen belül! Havi terhelhetősége 300.000 oldal volt, így még a legmagasabb nyomtatási igényeket is kielégítette.“Számos üzletág létezik, mint a számítógépes tervezés és gyártás, ahol a nagyformátumú nyomtatás alapkövetelmény, viszont az nagy teljesítménnyel párosítva luxusnak számított,” mondta Paul Rooke, a Lexmark vezérigazgató-helyettese és a Nyomtatási Megoldások és Szolgáltatások Üzletág elnöke. “Mostantól a Lexmark W840 nyomtatóval a kiemelkedő teljesítmény standard a nagyformátumok esetében is, köszönhetően a különleges minőségnek, gyorsaságnak és a nyomtató tartósságának.”A Lexmark cég újfajta, otthoni használatra szánt, tintasugaras fotónyomtatóval is előrukkolt. A P450 jelzésű típus 10x15 cm-es fotókat volt képes kinyomtatni és a belé helyezett memóriakártyáról akár CD-re is tudta archiválni a felvételeket.

2006:

Ez nem volt igazán jó év a Lexmarknak. Világszerte 1400 dolgozójától vált meg, mivel visszaesést tapasztaltak a nyomtatópatronok globális értékesítésében. A szám nem túl sok a 14000 alkalmazottból, de mégis mutatja a nehézségeket.

2007:

A Lexmark bemutatta vezeték nélküli (WiFi) termékcsaládját: tintasugaras nyomtatóit és All-in-One eszközeit.

Lexmark X4550 (a képen)

PC-független fekete és színes másolás: 17 fekete-fehér illetve 11 színes A4 oldal percenként.

Szkennelhető indexképekről kiválasztható fotónyomtatás.

48-bites síkágyas színes lapolvasó (szkenner) dokumentumok és fényképek beolvasására.

Szegély nélküli, közvetlen fotónyomtatás memóriakártyáról, USB-ről vagy PictBridge-en keresztül.

Vezeték nélküli lapolvasás nyomtatóról a számítógépre vezeték nélküli hálózattal rendelkező felhasználóknak.

MS Office és PDF állományok közvetlen nyomtatása USB-ről (flash drive).

Akár 4800x1200 dpi nyomtatási felbontás.

A Lexmark Web Toolbar az internet oldalak tartalmának nyomtatásához nyújt segítséget.

PC- és Mac-kompatibilitás.

A vállalati piacon hat meghatározott iparágra koncentrál azóta is a Lexmark: pénzügy, szolgáltatások, kiskereskedelem, gyártás, egészségügy és a közszféra. Ezekben az iparágakban nemcsak termékeket kínál, hanem a Print-Move-Manage néven ismert üzleti szemléletet alkalmazva segítséget nyújt

• a költségek és az átfutási idők csökkentésében,

• a hatékonyság javításában

• a kritikus fontosságú információk gyorsabb terjesztésében.

Mit jelent pontosan a Print-Move-Manage?

Print: Magasszintű nyomtatási megoldások, melyek a legfejlettebb technológián és termékeken alapulnak, áruk mégis rendkívül versenyképes. Ide tartoznak a nyomtatók, multifunkciós készülékek, valamint hálózati és alkalmazásspecifikus hardver és szoftver megoldások.Move: Tanácsadói és implementációs szolgáltatások, melyek növelik a termelékenységet és csökkentik a papírigényes folyamatok költségeit a következő megoldások segítségével: eszközkonszolidáció, elosztott dokumentumrögzítés, elosztott nyomtatás és elektronikus űrlapintegráció, valamint a papíralapú dokumentumkezelés automatizálása.Manage: Napjaink üzleti életéhez igazított szolgáltatások. Ilyen például a gépek lízingelése, az oldalankénti számlázás a teljes szerződéskezelés és az eszközkészletek kihelyezése. Ezeket a lehetőségeket úgy alakították ki, hogy a legköltséghatékonyabb megoldást nyújtsák a kimenet- és dokumentumkezelésben.

2008:

Hazai vonatkozású hír:

A Lexmark International az EMEA régióért felelős szakértői központját nyitotta meg Budapesten. A kompetenciaközpont jelentős támogatást nyújt elsősorban a pénzügy, marketing és a vevőszolgálat területén, hogy kiszolgálja a vállalat európai, közel-keleti és észak-afrikai kirendeltségeit.Az új piacszerzési mód már kifinomultabb az eddigieknél. Számításokat végeznek nagy vállalatok részére, amelyekből kitűnik, hogy a Lexmark komplett adatkezelési, megosztási, nyomtatási rendszerével mennyit takarítanak meg, milyen mértékben kímélik a környezetet, mennyivel több munkaidő szabadul fel, és mennyivel biztonságosabb az adatkezelés. Elolvastam, meggyőzőnek tűnik. Csak a Lexmark szolgáltatásának az ára hiányzott a leírásból, de gondolom az annyi, hogy mindenkinek megérje.Így visszatekintve a tökéletességről végülis kevés szó esett, inkább a történetre helyeztem a hangsúlyt, pedig szinte minden területen - alkalmazottak sokszínűsége, viszonyukban a kölcsönös tisztelet, környezetvédelem, helyi törvények betartása, stb. - szigorú belső szabályokkal igyekszik a cég minden szempontból a legjobb vállalat lenni.Nem hiszem, hogy az emberek mások ma, mint pl. a HP alapításakor. Az, hogy a mai vállalatok mások, mint a nagy elődök, a kor változásával magyarázható. Ha valaki ma sikeres akar lenni, jobban teszi, ha a Lexmarkot veszi példának, mint egy legendát. Persze a sikerhez a tökéletesség nem elég. A történet mutatja, hogy stratégia, és folyamatos küzdelem kell a fennmaradáshoz. A Lexmark eddig jól teljesített.Tekintse meg Lexmark termékeinket webáruházunkban!

Vissza a listára